čtvrtek 23. října 2008

...může znamenat "Z" jako "zahrada ...


Otázky mé spíš pro inspiraci k započnutí rozhovoru jsou, proto tedy svobodně jímám se slova a začínám od konce. Totiž chtěl bych vaše zraky nasměrovat na stránky http://www.rodovystatek.cz/ a http://www.ekozahrady.cz/ , vytváří je jeden můj velmi dobrý přítel, a mnoho z toho, co on píše ve svých textech nosím i já ve své hlavě a srdci. Navíc má talent pro pojmenování a postihnutí pravé podstaty věci, ostatně, posuďte sami - je autorem úryvku, který jsem sem dal "pro inspiraci" jako úplně první příspěvek.


Cítím, že moje štěstí a má radost stejně jako přirozenost, uvolněnost a tvořivost je podporována pobytem v přírodě a mezi krásnými a moudrými lidmi - pár let se jimi úspěšně obklopuji a považuji se za jedno z nejšťastnějších stvoření na Zemi :-) Stojí to však velké úsilí - sejít se s někým, společně někam vyrazit, být mezi stromy... bydlíme ve městech, máme práci/studium nebo obojí, málo času, každé jsme z jiné čtvrti, města nebo části republiky... nebudu ale opakovat, co všichni víme...


Je pro mne velmi důležité žít v krásném prostředí, mít smysluplnou práci, naplňovat mnoho rozmanitých činností a zájmů, tvořit krásné chvíle s vyjímečnými lidmi - a žít - opravdu, naplno, radostně. Žít v BS je pro mne cestou k vytváření ideálních podmínek, z pohledu mých zkušeností a myšlenek.


Rád bych větší prosluněný pozemek. Chtěl bych mít sad, včely a spoustu a spoustu bylin - neb srdce moje patří jim :-) Samozřejmě mnoho jiných věcí, včetně menšího slaměno-hliněno-dřevěného domečku aj. Rád bych dělal to, co studuji, tedy učil a tím zajišťoval hlavní část svého příjmu, rovněž pěstoval, zpracovával byliny a produkty z nich, pěstoval něco ovoce a zeleniny a mnoho dalšího - zpíval, hrál, toulal se, sklízel, pomáhal atd., atd.


Krajem mého srdce je kraj Máchův, Kokořínsko. Respektive Skalka u Doks. Mnoho let tam jezdím, pomáhám právě na pomalu se rodící "osadě" o níž se píše i na již zmiňovaných stránkách. Trochu jsem k tomu místu přirostl - i tím, že jsem se pár kilometrů odtamtud narodil. Má mnoho výhod, mezi jinými dostupnost města ( 2 km Doksy ), i Prahy ( asi 1 hodinu autem nebo 1,5 busem ), aj. - také jistá možnost "pozemkové dotace" od místních osadníků, ale to je na delší povídání. Uvědomil jsem si ale, že lidé jsou pro mne důležitější a že v sobě budu svádět velký vnitřní boj, pokud se většina z nás rozhodne pro nějaké jiné místo. Tolik tedy, shrnuto: moje nominace ¨- skalka u doks. Slevit možno.


Howgh, domluvil jsem. Čekám na vás, přátelé :-)


Sam


Žádné komentáře:

Okomentovat